До 1 жовтня діяла перехідна модель — тобто лікар міг відкрити пацієнту звичайний паперовий лікарняний або створити електронний медичний висновок.
З 1 жовтня створюється тільки електронний медичний висновок тимчасової непрацездатності.
На підставі електронного медичного висновку автоматично сформується е-лікарняний, якщо пацієнт є застрахованою особою (офіційне працевлаштування, ФОП або самозайнята особа).
Щойно буде створено електронний медичний висновок, працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним обом способом, наприклад, в телефонному режимі.
У день створення е-лікарнянний стає доступним і пацієнту, і його роботодавцю в особистих кабінетах на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Е-лікарняний стане підставою для нарахування матеріального забезпечення після його закриття. А в разі допомоги по вагітності та пологах — одразу після створення.
Роботодавець самостійно відсліджує закриття е-лікарняного в своєму кабінеті страхувальника та призначить працівнику матеріальне забезпечення упродовж 10 календарних днів.
Працівнику не потрібно роздруковувати е-лікарняний. Всі етапи проходження е-лікарняного на підприємстві також можуть відбуватись повністю в електронному вигляді.
Після призначення допомоги комісією з соцстрахування підприємства, бухгалтерія розраховує її розмір і подає до ФССУ заяву-розрахунок. На це відведено 5 робочих днів.
Паперові і е-лікарняні подаються в окремих закладах, оскільки е-лікарнянні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності.
Від дати подання заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги Фондом. Слідкувати за станом фінансування працівники можуть онлайн в телеграм-каналі –
ФССУ: t.me/SocilFund.
З 1 жовтня лікарняні будуть формувати на підставі електронних медичних висновків.